marți, 19 iunie 2012

Sa fie ce?

Am citit si eu articoul din revista Nature  si comentariile multor romani care au trecut pe acolo.Una peste alta articolul in care care fostul cartograf Quirin Schiermeier vorbeste despre plagiatul lui Ponta, a strans peste 80 de comentarii.Niciun alt articol al revistei nu a mai avut atat de multa dezbatere .Si uimitor pentru ca sunt articole interesante cum ar fi reducerile bugetare din Japonia care ameninta salariile  oamenilor de stiinta din tara respectiva sau neurostiinte(ultima reduta a stiintei actuale).Nimeni nu pare a fi fost interesat de reducerile bugetare din Japonia si revista nu se declara a fi vreo fituica din vreun oras de provincie din Romania .
Dar nu despre audienta revistei doresc sa vorbesc ci despre comentariile unor romani(caci cei care au polemizat pe site-ul revistei sunt romani) care au naivitatea de a cere celor care scriu pentru revista cu pricina sa stea cu ochii pe politicienii din Romania caci numai ei sunt capabili sa faca ceva si pentru neajutoratii de romani.Si nu eu ii pricopsesc pe romani cu acet termen ci chiar unul care a comentat pe pagina si care isi plangea neajutorarea.Cand or intelege si romanii ca salvarea lor nu vine din nicio tara din lumea asta ?Cand or intelege romanii ca niciun popor nu e interesat sa salveze pielea altui popor ?Sfanta naivitate romaneasca i-a indemnat pe multi dintre romani sa spere in salvarea venita de la americani.Unii s-au trezit intr-un tarziu, altii par a nu se mai trezi niciodata .

5 comentarii:

  1. Dupa parerea mea, o parte semnificativa din diaspora romana care este alcatuita di imigranti de generatia 1 in alte tari au in mod inevitabil un nivel de anxietate crescut fata de tara lor natala ramasa in urma, pe care se simt cumva obligati sa o protejeze, si, vazand si mecanismele de protectie pt protejare de tara din alta parte, resimt inevitabil si dorinta de a alerga, chiar la nivel de definitie incorecta, la un frate sau sora mai mare, sa SPUNA, (nu neaparat sa parasca), sa ISI SPUNA si oful lor...este un fel de reactivitate la nivel de post-microtrauma psihologica, care e, am impresia, oarecum inevitabila la maj imigrantilor de gen 1, fie ca sunt migrati familial/social sau economic, fie refugiati politic, sau exilati. Asta e. Intre timp, romanii rezidenti in Romania actuala la numai (relativ istoric) 20 de ani dupa Revolutie, isi traiesc si ei micro-traumele adaptarii la conditiile locale in tranzitie. Intre timp, desigur, trec vieti, vieti de oameni. E o parere cam superficiala, oarecum a vol d'oiseau, dar asta e parerea mea curenta si de aia o spun. Am si eu distorsiunile si inclinatiile mele anxioase personale, desigur. De aia si de fapt scriu comentarii pe bloguri in lb romana cu care zau daca am vreun clin sau vreo maneca in real life.

    RăspundețiȘtergere
  2. P.S. Comentariul asta NU e ceva de nivel peiorativ fata de blogul asta sau vreun blog anume, e doar o remarca despre mine insumi, care folosesc lb romana de 1 1/2 ani pe bloguri la un nivel real compulsiv si total necaracteristic mie, (pt ca eu nu am scris nimic in afara de cateva teze la scoala toata viata mea inainte, si nici macar nu aveam si nu am obiceiul de a socializa cu ff multi oameni folosind excesiv de multe cuvinte), si fac asta la un nivel total absurd de cand am plecat definitiv din Romania. Era cu totul altfel in anii anteriori cand plecam doar temporar.

    RăspundețiȘtergere
  3. Imigranti de generatia 1 -ce inseamna?

    RăspundețiȘtergere
  4. Cei care pleaca primii dintr-o tara pt a se stabili in alta tara. Copiii lor, posibil nascuti sau oricum educati de la varste mai mici in noua tara vor fi imigrantii de generatia 2, copiii acelor copii imigrantii de generatia 3, samd.

    Japonezii imigranti in alte tari au si denumiri cu cuvinte diferite pt aceste generatii succesive, Issei (nascuti in Japonia si stabiliti la un moment dat altundeva in lume, de obicei mai comun in continentele Americilor de nord si de sud, Hawaii, si Australia, dar teoretic posibil si in alte parti din lume- generatia 1), Nisei (copiii cu cel putin un parinte Issei- generatia 2), Sansei (copii cu cel putin 1 parinte Nisei), Yonsei (gen 4), Gansei (gen 5, cu cel putin un parinte Yonsei), cuvintele ichi, ni, san insemnand chiar 1,2,3 pe lb japoneza, si fiecare generatie fiind descrisa in destul detaliu ca avand particularitati culturale specifice, o relatie specifica fata de Japonia, fata de alti japonezi fie din Japonia, fie imigranti de alte generatii, fata de alti straini non-japonezi, inclusiv cei ai tarii gazda, si chiar fata de lb japoneza.

    RăspundețiȘtergere