miercuri, 23 ianuarie 2013

Grecia vs Germania

"Sa inveti de la greci inseamna sa inveti sa fii victorios" .Cine credeti ca a lansat aceasta lozinca?Grecii insusi?Nuuuuu. Ei bine, asta e lozica unei vizite oficiale a germanilor in Grecia.La ce se duc?Ei bine, asa cum spune si lozinca, delegatia berlineza merge in Grecia sa invete chestiuni financiare .Asa ca atunci cand vi se mai arunca galusti pe piata gen grecii sunt niste pramatii pe care le cara germanii sau altii in spate, nu va mai aruncati cu capul inainte.Acum razboiale nu se mai poarta cu sabii sau tancuri ci la nivel informational iar cand industria armamentului controlata de niste super potenti legati de politic, sufera, se mai trimite si niste carne de tun prin diverse regiuni .Dar daca toata informatia ti-o iei doar din presa, pierzi exercitiul logicii si esti permanent dezinformat.

Un comentariu:

  1. E intr-adevar oarecum jignitor sa fii grec sau roman la tine acasa si sa vina altii sa te invete cum sa fii "mai optim" grec sau roman, cf ce cred ei sau ce vor ei sa fie un grec sau un roman, inclusiv sa-ti dea imagini culturale legate de vremuri de ff mult apuse si care au reaparut ca populare pe UE centrala cam prin sec 18-19...niste chestii care chiar ca par de un nivel de ignoranta crasa dar si totodata jignitoare, pt ca par a se si comporta ca pe mosia lor cand sunt in vizita de fapt la altii.

    Eu nu mi-as fi dat seama de asta daca nu veneam in Norvegia unde am ramas efectiv de nivel de cu gura cascata si m-am simtit si jignit (desi eu nu sunt de loc un tip ff usor ofensabil, din cauza ca in general sunt prea neatent si superficial ca sa pot sa ascult ce-mi zic mie altii ca sa pot sa ajung jignit daca e cazul, indiferent de nationalitatea acelor altora si indiferent de daca sunt ei musafiri la mine acasa sau sunt eu musafir acasa la ei !), cand niste persoane norvegiene pe care le credeam chiar destul de culte si educate chiar au avut un fel de tendinta din asta sa se mire in mod autentic nedumerit dar si enervat ca de ce nu sunt si eu "mai tipic roman" in legatura cu ce credeau ei ca ar trebui sa fie romanii, dar chiar si mai rau sa imi dea indicatii cum sa ma comport mai "tipic roman" pt ca altfel daca nu intru in acea schema e prea obositor pt altii sa fie confuzati de ce nu sunt si eu "mai roman", sau sa depuna efortul de a ma dirija pe mine in mod mai personalizat doar pt ca nu intelegeau din ce "schema culturala" faceam eu parte, si in plus CULMEA, chiar au avut tendinta de a incepe sa se uite la mine ca la un fel de insecta de specie "necunoscuta", incercand sa-si dea seama din ce schema de cultura sau specie provin, cu intentia deosebit de "buna" de a ma "intelege mai bine asa la nivel cultural", astfel incat sa ma poata dirija si pe mine cu mai putin efort si mai optim, cf un manual de management copy-paste de pe o brosura de management de acum 40 de ani.

    Adica daca vrei sa ma intelegi cultural si sa ma incadrezi la categoria potrivita de gandac sau purice, macar utilizeaza si tu o schema mai recenta, nu una de calitate proasta si deja perimata ! Cred ca asta m-a jignit pe mine cel mai mult de fapt ! Nu tendinta de management/dirijare, dar ignoranta...mi-am zis ca daca tot ma vad ca o insecta de specie noua, macar sa o faca mai corect si mai competent (daca etica situatiei era oricum total aiurea, ca doar nu eram de fapt insecta) !!!!

    Desi aveau si ei dreptate ca eu eram totusi mai nou aparut pe tarlaua lor, nu eram la mine acasa, plus nu era nimeni sigur cine ma invitase, sau ala care ma invitase nu mai era favoritul nr 1 si cazuse in dizgratie acum, si se stie ce periculosi pot fi unii vectori zoonotici infectiosi...zau, in Norvegia am impresia ca destul de multi au ramas cu fixul terorii de posibile epidemii aduse de vectori infectiosi din alte parti, ca au avut si ciuma si lepra, de le-a decimat populatia locala nu numai prin Evul Mediu, dar lepra chiar si mai recent (care a fost adusa in Norvegia prin sec 18 sau 19, zice-se, de un turist american fost norvegian, care oricum nu avea ce sa caute aicea...etc)

    Ce s-a intamplat pana la urma e ca efectiv m-am plictisit si m-am enervat si eu de ignoranta lor de loaze, mai ales ca eu il am ca role-model pe dl Marius Chicos Rostogan (pe care chiar il si admir la un nivel destul de sincer !), si le-am trantit destul de proeminent in fata ca eu sunt cultural nu roman, ci roman cocalar (desi nici acum nu stiu ce insemana asta, dar efectiv mi-am taiat singur craca de sub picioare ca sa-i scutesc tot pe ei de efort prea mare sa mi-o taie ei...desi NU zic ca as recomanda asa ceva nici la greci, nici la romani, mai ales nu fata de niste germani cu idei de calitate slaba de secol 19 in cap !)

    RăspundețiȘtergere